tisdag 23 april 2013

Varför Bry Sig Så Mycket Om Andra?! -Vi Är Alla Olika Ändå-

Det kommer alltid finnas för och nackdelar. Det kommer alltid finnas framsidor och baksidor.
Det är bara så det är. Jag tänkte nyss lägga upp en Fb inlägg där jag tänkte kommentera hur folk lägger sig i andra människor liv så himla mycket nu för tiden. Sedan INSÅG jag att jag är precis lika bra kålsupare när det kommer till den punkten. Annars hade jag väl inte ens tänkt tanken att kommentera att folk bryr sig.
Ja, jag bryr mig också!
Den stora frågan jag vill ställa mig är: Varför bryr jag mig? Varför bryr sig andra människor så hiskeligt mycket om vad andra gör och hur dom lever sitt liv?
Det är ganska sjukt egentligen... När man verkligen tänker på det.
För vi har alla olika sätt att se på saker, och jag vet av egen erfarenhet att det inte är många av mina vänner som tänker EXAKT som jag ang. saker och ting. Men däremot vet jag att dom accepterar att jag tycker och tänker som jag gör.
Borde inte alla få tycka och tänka och leva sitt liv precis som dom vill, utan att någon ska komma med pekfingret eller kommentera det?!
Alla är vi olika och alla ser vi olika på vad sunt innebär..
VI ÄR OLIKA.. Get That!!
Nu talar jag även till mig själv, för jag är en av dom som bryr så om vad andra tycker, tänker och gör.
Och jag tror även att det är sunt att göra det. Det får en att tänka till över ens egna liv och tankar mm.
"Vad tycker jag själv är bra dålig?" "Hur vill jag leva mitt liv?"
Men dessa tankar kan man tänka bara genom att kanske läsa en text, kolla på en bild på FB eller Instagram.
Man MÅSTE inte kommentera och skriva "elaka" saker. Visst kan man ha en diskussion kring detta.
Men jag har märkt att många människor har svårt att acceptera att vi alla är oliktänkande..
Många vill liksom ha över allihop på "sin" sida. Men hur kul hade livet varit då? Om ALLA i hela världen hade tänkt precis som jag, eller som du? Vart hade vi varit då? Hur hade nya tankar kunnat frodas då?

Det jag egentligen vill ha sagt med detta inlägg är att jag tycker det är skit bra att man tycker och tänker, men att man också skall acceptera att det finns andra människor där ute som kanske inte alls ser på saken som du själv..... Och det är Helt OKEJ!!!
Sedan kan man såklart diskutera kring frågor, men den ena sida måste inte ha det "vinnande" konceptet..
Men sedan är ju detta precis vad jag tycker, självklart finns det väl människor därute som ser saken totalt tvärtom emot hur jag ser det.. Och det är COOL FOR ME!!

Jag var bara tvungen att ventilera mig lite.. Kanske beror alla dessa tankar kring detta på att jag legat nedbäddad i sängen i 2 dygn snart. PAAAANIK!!
Men visst är det skönt att lätta på trycket lite ibland!!??!

Kram på er!!!

Och du...... Acceptera att det finns andra som tänker helt olikt dig <3 HiHii

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar